Setra S 80

Setra S 80

05313

BUSS

Maailmas ei ole mugavamaid busse kui Saksamaal valmistatud Setrad. 1972. aasta bussi mootor veab bussi autobahnil edasi piisava hooga, suurtest akendest avaneb oivaline vaade, tuul veidi vuhiseb bussi ventilatsiooni avades, et anda värsket õhku reisijatele.

Ja esiklaasil leiab lirtsti oma lõpu mesilane Majja, kes oli koduteel järjekordselt korjeretkelt.
Setra on mugav buss.

TEHNILISED NÄITAJAD

7 meetri pikkusesse bussi mahub reisima umbes 30 reisijat ja nende giid, bussijuht loomulikult ka.

  • Pakkide jaoks on olemas pagasiruumid, aga sinna mahub 27 kohvrit. Kahjuks ei oska olukorda kommenteerida, aga tõdeme lihtsalt, et pakiruum on tegelikult väike ja üks reisija võib ju oma märsi lihtsalt sülle võtta.
  • Bussil on väga suured aknad, sealt on hea välja vaadata, aga akendest omakorda vaatab sisse meie suur sõber päike. Külmal ajal on see soojendav tunne, aga palaval suvepäeval kuumutab see külaline meeleolu ikka päris tuliseks.
  • Giidi tarbeks on bussis mikrofon, aga kuna Henscheli 5 silindriline diiselmootor müriseb oma laulu, siis on giidi jutt mitte just väga arusaadavalt kõlamas.

AJALUGU

Setra S80 on buss, mille mudel töötati välja peale seda kui oldi aru saadud Setra S6 puudustest. S6 on meil samuti olemas ja meie teame, et rohkelt S6 ilu on asendatud S80 juures mugavustega. S80 tundub veidi tavalisem, aga sellevõrra on tegu kordades mugavama bussiga kui klaasist katusega eelkäija.

1972. aastal Saksamaal valmistatud buss oli võimeline sõitma kiiresti kiirteedel ja manööverdama Alpi kitsastel mägiteedel.

Setra oli neil aastatel kõige suurem Mercedes Benzi konkurent busside vallas ja ei kasutanud ühtegi konkurendi detaili oma busside ehituses. Mootorid pärinesid kuulsalt traktori tootjalt Henschel ja kõik muu bussile vajalik valmistati Ulmis asuvas Kässbohreri tehases, kust väljusid kõik Setra bussid.

Volvo SKV Katrineholm