Setra S 80

123006

Setra S 80

123006

BUSS

1976. aastal ilmavalgust näinud Setra S80 oli ikka äss buss omal ajal, selline buss, kuhu igat üht sisse ei lastud. Lihtsam on öelda, et vist ei mahtunud ka, sest tegu oli moodsa ja suurte pakettakendega Setra bussiseeria kõige väiksema pereliikmega.

Kui kõige suuremasse Setrasse mahtus ligi 60 inimest, siis meie pisikesse, kuid ometigi armsasse Saksa bussi mahub 30 inimest mugavasti mõnulema.

TEHNILISED NÄITAJAD

Setra S80 pikkuseks on 7 meetrit ning sobib reisimiseks vabalt valitud vahemaadel, nii linnas kui pikkadel mitmepäevastel reisidel.

  • Igal reisijal on mugav kõrge seljatoega reguleeritav iste koos koht ventilatsiooniga. Võite hakata igatsema ebamugavusi.
  • Pakid pannakse põranda alla asuvatesse pakiruumidesse, mis mahutab kõik olulise ja vähem ebaolulise.
  • Kuna mootor on bussi tagaosas, siis ees ei sega miski mugavat bussisõitu.
  • Since the engine is located in the back, there is nothing to disturb a pleasant ride in the front.

AJALUGU

Setra on pika ajalooga bussimark, kuid meie mail ei ole see seni bussiehituse ajaloos märkimist leidnud. Otto Kässbohreri inseneriosavust ei ole osatud piisavalt hinnata ja paljudele on seni teadmata kandevkere ja tagamootori leiutamislood.

Mitmete juhtivate bussioloogide arvates on tegu maailma parima bussiga ja meie tahtsime teada, kas see ikka on nii. Sestap võtsimegi vanade busside kordategemise nimekirjast ette just Setra S80. See buss on kord juba SEBE Võru töökojas, kohe peale maaletoomist, uuenduskuuri läbinud ja saanud selga valge rüü, hiljem sai otsustatud lahendada asja algupärases võtmes. Nimelt oli see sama Setra väljunud tehaseväravaist sinisena ja sinise värvilahenduse sai see buss ka Buslandi töökojas Kosel.

Kuna tegu on kandva karkassiga bussiga, siis tuli üle kontrollida kogu sõrestik ja kannatada saanud kohad uuendada.

Uuesti sai valmistatud kõik klaasid, istmed ja sisemus. tehnika - nii mootori kui veereva osa juures - piirdusime kontrolli ja pisitöödega, sest suuremateks töödeks puudus vajadus. Sääraste omaaegsete luksusbusside algupärase taastamise juures on alati kõige raskemaks ülesandeks iludetailide ja kaunistutse taastamine.

Omal ajal pole nendega koonerdatud ja teistest bussitootjatest erinemise soov on päädinud olukorraga, kus tänapäeval on iluvaruosade leidmine äärmiselt keerukas ja kulukas. Koopiate valmistamine aga tihtipeale veelgi keerulisem.