Ikarus 55-52

083005

Ikarus 55-52

083005

BUSS

1965, see on aasta, mil keegi saagis vineerist kitarri välja ja ajakirjas Siluett näidati emantsipeerunud iseseisvaid naisi.

Peaaegu, et ainus ilus asi, mis sel aastal juhtus, oli see, et Ungaris väljus tehasest Ikarus 55-52.

Kui mõni buss on maailmas ilus buss, siis see on kindlasti just see Ikarus. Kõnealune isend on oma esimeses elus sõitnud mööda Saksa Rahvavabariigi uhkeid autobahne ja vedanud sinise kaelarätiga pioneere. Bussi stiilses salongis on üle 40 istekoha ja 4 lauda.

TEHNILISED NÄITAJAD

Bussis on istumiseks pingid, mida on väga kena vaadata ja mis tunduvad piltidelt vaadatuna väga mugavad. Läbi katuseakende avaneb oivaline vaade kirikutornidele, mida giid läbi bussi audiosüsteemi tutvustab.

Bussi laes on käepidemed, millest on bussis liikumise ajal mugav kinni hoida.

Umbes nii tutvustati seda bussi omal ajal potentsiaalsetele klientidele.. Meie oleme selle kõik omal nahal läbi proovinud ja sõnastaks seda kõike pisut teisiti: kahel inimesel kõrvuti on ikka jube kitsas ja istme seljatoe asend on sama sitt nagu Rolls Royce-s.

Päike kõrvetab läbi katuseakende otse lagipähe, mootori müra tõttu ei kuule, mida see giid seal mikrofonis köhib ja bussis ringi tuiates saab laes tolkneva käepidemega raudselt muhu otsaette. Pakkide ainus paigutamise koht on katusel, kuhu viiva redeli esimene pulk asub maapinnast kolme meetri kõrgusel.

Ikarus 55-52

AJALUGU

See buss tundub paljudele väga tuttav, aga lähemal uurimisel selgub, et vist ei ole ka. Nimelt on bussil üldise kere kuju osas väga suur sarnasus meil linnade vahel liigelnud Ikarus Lux-iga, kuid kahel bussil ei ole siiski peaaegu ühtegi täpselt ühesugust detaili.

Eesti NSV-s kasutati sarnase istmete paigutuse ja uste asetusega Ikarus busse suuremate linnade linnalähiliinidel. Mujal Euroopas aga leidsid sellised bussid rakendust turistidele mõeldud ekskursiooni bussidena ja liini need ei sõitnud.