Setra S-6

Setra S-6

Setra S-6

033007

BUSS

S6 oli 50.-ndate bussiehituses sama innovaatiline nagu isesõitev elektriauto tänapäeval. Ulmekirjanikud ei pidanud seda millekski, sest nad olid S6'te juba teistel planeetidel sõitmas näinud ja tööinimesed ei tahtnud sellega sõita, sest ufod said lugeda nende mõtteid otse läbi klaasist katuse.

Inimesed olid juba tollal enesekriitilised ja lasid selles bussis sõita keskmisest ilusamatel, sest sama palju nägi ilmarahvas bussi sisse kui reisijad bussist välja.

Sõita oli selles bussis sama mugav nagu VW põrnikas.

TEHNILISED NÄITAJAD

TEHNILISED NÄITAJAD

Buss sõidab nii kiiresti, et sellega on võimalik täiesti normaalse ajaga sõita ühest linnast teise. S6 suudab manööverdada mistahes suuremas ja väiksemas alevikus ilma, et bussijuhi särk kaenla alt rebeneks ning ta saksa keeles vanduma peaks.

  • Bussis on 20 reisija kohta, milledest esimesed on mugavamad aga viimase rea istmed asuvad otse mootori peal ning ei ole ka langetatava seljatoega nagu seda on ülejäänud ridade istmed. See pole kuigi suur probleem, sest buss on ülelinna kärbes niikuinii.
  • Kõiki keskmisi istmeid saab tõsta mõne sentimeetri jagu vahekäiku, et ei peaks kogu reisi vältel õlg-õla tunnet kannatama. See annab võimaluse tagumisel real lösutavate inimeste peaaegu lõksu panemiseks, mis polegi nii halb variant kui magada tahate.
  • Pakke bussireisile palju kaasa ei mahu, kõigest mõned väiksemad suveniirid, sest pagasiruum on oma suuruselt võrreldav tavalise sõiduauto omaga.
  • Variant on oma pakid stiilse kohvriga bussi katusepakiraamile vinnata, aga kui vihma hakkab sadama, siis saavad pakid märjaks.
  • Bussis on mikrofon, mille kaudu saab giid tutvustada nii ennast kui kogu linna.
  • Arvestada tuleb lisa tähelepanu ja pildile jäämise võimalusega, sest see buss ei jäta kedagi külmaks. Tegelikult on see päris normaalne buss.

AJALUGU

Setra S6 on esimene seeriaviisiliselt valmistatud buss, mis oli kandevkerega, ehk senise veoautoraamile tehtava bussi kere asemel keevitati torudest kokku karkass, mis kaeti plekiga ja selle karkassi külge kinnitati kõik bussile vajalikud detailid ja sõlmed.

Mootor asus esimest korda taga, nõnda oli seda mugavam hooldada ja mootori müra sai ka paremini bussi salongist isoleerida. Peale Setra S6 ilmumist planeedi teedele, muutusid mitmed bussid Setra sarnaseks.